Posjet tvornici DAF i znanstvenom kampusu u Eindhovenu

U sklopu konferencije EYE@Eindhoven koja je održana od 10. do 12. svibnja 2019. godine u Eindhovenu (Nizozemska) posjetioci su imali priliku posjetiti tvornicu  kamiona tvrtke DAF i znanstveni automobilski kampus. Tamo su puno naučili o najnovijim inovacijama u automobilskoj industriji.

Zanima te kako je bilo na konferenciji EYE@Eindhoven? Saznaj na poveznici. 🙂

Posjet DAF tvornici kamiona

Prvi dan konferencije, organiziran je posjet tvrtkama, među kojima i posjet DAF-u, globalnoj kompaniji koja proizvodi kamione. Osnovan 1928. godine, DAF je do danas postao drugi najveći proizvođač kamiona u Europi.

Glavni cilj tvrtke je poboljšati pouzdanost, potrošnju goriva, udobnost vozača i cijenu po kilometru. U budućnosti, dvije glavne stavke za kojima će se DAF voditi, kako bi poboljšao razvoj kamiona, biti će kvaliteta zraka i reduciranje emisija CO2.

Motor
Izložbeni primjeri DAF-ovih motora / Foto: Josip Dankić

Prije prezentacije tvrtke DAF, posjetiteljima je omogućen obilazak cijele tvornice. Posjetitelji su mogli vidjeti kompletnu proizvodnju kamiona, od najmanjeg dijela motora do najvećeg dijela kamiona i izlazak gotovog proizvoda iz tvornice. Nakon toga, održana je kratka prezentacija DAF-a o viziji i misiji te tvrtke u budućnosti.

Nakon kraćeg odmora, organiziran je odlazak u znanstveni kampus gdje je Lex Boon, voditelj kampusa, objasnio kojim se tehnologijama i održivim načinima inženjerstva bave. U kampusu je zaposleno preko 1.250 ljudi, od čega preko 600 studenata koji rade na različitim projektima i donose rješenja koja će promijeniti način kretanja u budućnosti, a odnose se na „zeleni“ i pametni prijevoz. U sklopu tog posjeta, nakon kraćih stanki organizirani su posjeti DENS-u i Lightyear-u.

IMG_0564
Predavanje o znanstvenom kampusu / Foto: Božo Cicvarić

Stella Vie – nagrađeni prototip

Lex je opisao i njihovo veliko dostignuće, a to je osvajanje prvog mjesta na natjecanju World Solar Challenge u Australiji i to tri puta za redom (2013., 2015., 2017.). Futuristički nizozemski obiteljski automobil koji ne koristi samo Sunce kao energiju, već energiju vraća u mrežu, nazvan je ‘Budućnost’ kada je završen World Solar Challenge. Inovativno natjecanje koje se održava svake dvije godine, prvi puta pokrenuto  je 1987. godine, a održava se na 3.000 kilometara dugom putovanju kroz središte Australije od Darwina do Adelaidea.

IMG_0594
Stella Vie prototip / Foto: Božo Cicvarić

Na stražnjem dijelu automobila, paneli se mogu podići kako bi otkrili prtljažnik, a ostale novosti uključuju volan koji se širi kada korisnik vozi prebrzo, i sklapa se kada vozi presporo. Težak je 390 kg i dugačak je 4,6 metara, dok je šasija vozila izrađena od karbonskih vlakana. Njegov aerodinamični oblik također pomaže povećati domet vožnje. No, automobil je visok 1,2 metra tako da je ulazak malo otežan.

IMG_0528
Stella Vie automobil na solarni pogon / Foto: Božo Cicvarić

Stella Vie čak može komunicirati s drugim automobilima; tijekom natjecanja, on je prenosio prometne informacije Tesli Model S u blizini. I to se proteže i na semafore – ekran tableta u automobilu reći će vozaču koliko dugo treba čekati, dok svjetlo ispred njega ne postane crveno ili zeleno.

DENS – Dutch Energy Solutions

DENS je tvrtka koja je u sastavu znanstvenog kampusa. Max Aerts, njen osnivač, predstavio je DENS X2 rješenje, odnosno prvi komercijalno dostupan generator snage pokretan mravljom kiselinom. Takav generator je bez štetnih emisija, omogućuje lako nadopunjavanje goriva, tihi i dugi radni vijek te 100%-tnu održivost. Mravlja kiselina predstavlja rješenje za skladištenje i transport obnovljivih izvora energije, čime se energija prenosi dalje.

IMG_0583
Predstavljanje inovativnog rješenja vozila na alternativni pogon / Foto: Božo Cicvarić

Mravlja kiselina je nositelj guste i tekuće energije, koja se sastoji od CO2 i H2O. Ako se proizvodi s obnovljivom električnom energijom, mravlja kiselina je neutralna s ugljikom i nema štetnih emisija. Štoviše, mravlja kiselina se lako može pohraniti i transportirati zbog svog tekućeg oblika. Posebno je pogodna za napajanje s velikom potrošnjom energije ili za rad na udaljenim mjestima, kao što su generatori, teški transport, industrija i oprema za teške uvjete.

Lightyear One – automobil na solarni pogon

Nakon posjeta DENS-u, sudionici ovog posjeta krenuli su prema centru za razvoj električnog automobila pokretanog sunčevom energijom kojeg vodi tvrtka Lightyear. Glavni izazov ovog Lightyear-a je postići punjenje iz solarnih ćelija ugrađenih u krovu automobila. S obzirom na to da je Sunce najveći svjetlosni obnovljivi izvor energije, nije potrebna nikakva dodatna infrastruktura ili uređaj za punjenje automobila.

Zbog sigurnosnih razloga, tvrtka se pobrinula za to da je obična utičnica dovoljna za punjenje baterije preko noći, eliminirajući potrebu za posebnim punjačima.

LY
Komponente Lightyear One automobila / Izvor: lightyear.one

To znači da ljudi već mogu početi voziti električne automobile bilo gdje u svijetu, bez potrebe da čekaju da se izgradi infrastruktura za punjenje. Nema potrebe čekati da vlasti odobre postavljanje punionica, solarnih panela i baterija niti biti ovisan o automobilima na fosilni pogon.

IMG_0571
Električno vozilo budućnosti / Foto: Božo Cicvarić

Automobil Lightyear One napaja se solarnom energijom. Ova jedinstvena kvaliteta omogućuje mu da vozi mjesecima bez punjenja. Baterija osigurava vožnju bilo kada, čak i noću. Nema potrebe za punjenjem, jer Lightyear One će vozača odvesti bilo gdje. Vozač puni automobil Sunčevom energijom ili bilo kakvom utičnicom. Lightyear One ima četiri neovisna pogonska kotača. Optimizirana aerodinamika i mala težina uvelike poboljšavaju njegov raspon. Ovisno o konfiguraciji baterije, raspon je od 400 ili 800 km.

Natjecanje “Kamion budućnosti 2050”

Nakon završetka posjeta znanstvenom kampusu, veoma bogatog sadržajem, sudionici su se vratili u DAF-ovo sjedište gdje su sudjelovali u natjecanju u kojem je bio cilj napraviti koncept kamiona za 2050. godinu.

IMG_0603
Case Study: Kamion budućnosti 2050. / Foto: Božo Cicvarić

Sudionici su bili podijeljeni u šest skupina po pet članova, a koliko je produktivno, energično i sadržajno bilo, možete vidjeti na fotografijama u nastavku.

Posjet tvornici DAF i znanstvenom kampusu predivno je iskustvo koje je obogatilo sve mlade inženjere, a uspomene s kojima se vraćaju u svoje države zasigurno će biti stepenica više u njihovim karijerama.


Autor članka: Josip Dankić, mag.ing.traff.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s