EYE HR, Hrvatski inženjeri

Hrvatski inženjeri: Mate Rimac

Mate Rimac (1988.), hrvatski je inovator, poduzetnik te osnivač direktor tvrtki Rimac Automobili i Greyp Bikes i tvorac prvog hrvatskog električnog automobila Concept One koji ubrzanje od 0 do 200 km/h postiže za 6,2 sekunde, dok najveća brzina koju doseže iznosi 355 km/h.

Oduvijek ga je zanimala elektronika i automobili, a to je primijetio njegov profesor Ivan Vlainić i poslao ga na županijsko i državno natjecanje iz elektrotehnike na kojima je Rimac osvojio prva mjesta. Na prestižnim natjecanjima inovatora u Belgiji, Njemačkoj, Južnoj Koreji i Švicarskoj redom osvajao zlatna i srebrna odličja. Njegova prva inovacija bila je iGlove rukavica koja zamjenjuje miša i tipkovnicu na računalima, a napravio ju je kao dio svog maturalnog rada.

Zanimaju te priče ostalih hrvatskih inženjera? Prijavi se na Newsletter i saznaj nešto novo o našim inženjerima.  🙂

Od prvog zarađenog novca, Mate Rimac kupio je BMW E30 323i (1984. godište) te vozio drift, drag i druge utrke s njim. Nakon što je benzinski motor tijekom jedne utrke eksplodirao, odlučio je spojiti svoje dvije strasti – automobile i tehnologiju, te je 2007. godine krenuo preuređivati stari BMW. Dodao mu je električni pogon u garaži njegovih roditelja u Samoboru. Inspiracija mu je bio Nikola Tesla i zanimalo ga je zašto nitko ne koristi električni motor za trke, pa je to napravio sam.

BMW e-M3
Izvor: https://www.rimac-automobili.com

Nakon godinu dana trajanja projekta, prvi put je vozio svoj preuređeni BMW te su odrađena prva testiranja. Mate nije bio zadovoljan ostvarenim performansama te je krenuo u razvoj vlastitih komponenti. Kako bi testirao komponente, počeo je sudjelovati na utrkama. Obzirom da gotovo svi oblici motosporta imaju restrikcije i pravilnike koji se odnose na motore sa unutarnjim izgaranjem (kao kategorizacija po radnom obujmu motora) jedine utrke na kojima je mogao sudjelovati su bile drag (utrke ubrzanja) i drift (proklizavanje stražnjim krajem) utrke. Tijekom svake utrke su se pokazale slabe točke koje su tijekom vremena poboljšane. Nakon svake utrke automobil je unaprijeđivan i poboljšavan pa je tako postajao sve brži, lakši, efikasniji i pouzdaniji. Na 402 street-raceu 2011. godine u Velikoj Gorici električni BMW je pobjedio u klasi 11 i na taj način postao jedan od najbržih automobila u okružju uopće. Iste godine je Mate Rimac sa tim automobilom srušio 5 FIA i Guinnessovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile.

Rimac je 2009. osnovao tvrtku Rimac Automobili s naumom razvoja i proizvodnje najnaprednijih električnih sportskih automobila na svijetu. Dvije godine nakon toga, Concept_One je predstavljen na IAA – najvećem sajmu automobila 2011. u Frankfurtu. Početkom 2013. godine isporučen je prvi primjerak električnog automobila. To je ujedno bio i prvi automobil koji je Hrvatska kao država proizvela i izvezla. Prvi komercijalni model automobila je predstavljen 1. ožujka 2016. godine na međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Proizveden je u osam primjeraka, od kojih je šest prodano u nekoliko mjeseci. Nakon što se svojim patentom dokazao na svjetskom automobilskom tržištu, počeo je proizvoditi bicikle na električni pogon Greyp. Riječ je o jedinstvenom proizvodu za kojeg tvrtka Rimac Automobili proizvodi sve dijelove, od karbonskog oklopa, šasije, baterijskog paketa do kompletne elektronike i pogonskog sustava.

Concept_One
Izvor: https://www.rimac-automobili.com

U veljači 2017. godine proizvođač luksuznih automobila Aston Martin objavio je da će Rimac Automobili raditi hibridni baterijski set za njihov novi model AM-RB 001. Tom prilikom tvrtku su predstavili kao priznatu kompaniju čija tehnologija baterija prednjači u svijetu, dok su Concept One nazvali najbržim električnim automobilom na svijetu.

Tvrtka se vremenom razvila u inženjersku i proizvodnu tvrtku koja uz vlastite automobile, razvija i proizvodi razne automobile i prototipe za druge (prvenstveno automobilske) tvrtke. Priznanje za uspjeh tvrtke i rada Mate Rimca pristižu iz svih dijelova svijeta. Američki Bloomberg uvrstio ga je na listu “Najbolje od 2012.”

Mate Rimac 2013. osnovao je još jednu novu tvrtku – Greyp Bikes, s namjerom proizvodnje visokotehnoloških dvokotača. No, nije sve baš uvijek išlo tako glatko. Nekoliko puta tvrtka se našla na rubu bankrota. Problem je bio uvjeriti velike kompanije da mala tvrtka iz Hrvatske, na čijem je čelu dvadeset i nešto godišnjak ima znanje i može raditi komponente za druge, puno veće i poznatije tvrtke. No, njegova upornost se isplatila. Danas Rimac Automobili imaju 350 zaposlenih iz 25 zemalja svijeta, a želja im je proširiti proizvodnju i zaposliti 1000 ljudi.

G6.3 REBEL FS
Izvor: https://www.greyp.com

U planu za budućnost, Rimac uz električne automobile ima još jednu strast – autonomne automobile. To je tehnologija koja će promijeniti svijet. Kad se jednom ljudima uklone potrebe za posjedovanjem automobila i vožnjom, mobilnost će postati usluga. Tada će ljudi koristiti tvrtke poput Ubera za prijevoz, a onda će odluke o nabavki biti na samoj tvrtki, Rimčevo je viđenje budućnosti prijevoza.

Autor članka: Josip Dankić, mag. ing. traff.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s